Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 12.12.2018, 03:57

ДНЗ спеціального типу №31 "Калинка"

Меню сайту
Категорії розділу
Рівні ЗНМ [0]
Щоб дитина заговорила [1]
Причини мовленнєвих порушень у дітей [1]
Роль батьків у подоланні мовленнєвих порушень у дітей [1]
Роль батьків у подоланні мовленнєвих порушень у дітей (2) [1]
Причини появи мовної патології. [1]
Особливості словника дітей дошкільного віку [1]
Як допомогти своїй дитині [1]
Чому небхідно вчасно звернутися до фахівця? [1]
Рівні загального недорозвинення мовлення [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Сторіночка логопеда » Рівні загального недорозвинення мовлення

Рівні загального недорозвинення мовлення

І рівень характеризується відсутністю мови як такої. Це так називаємі безмовні діти. У дітей 4-6 років бідний словник, обмежений ’’лепетними’’ словами, звуконаслідуваннями, звуковими комплексами. Діти інколи намагаються використати загальноприйняті слова, але структура і фонетичне оформлення цих слів наскільки викривлені, що вони малозрозумілі для оточуючих. Характерним є багато значущість слів: ’’ту-ту’’ - машина, паровоз, літак, корабель, човен; ’’тах’’ - впав, розбив, зламав, упустив; У окремих дітей спостерігаються спроби об’єднати лепетні слова в речення: ’’Мама, ату гуя’’. - Мама, пішли гулять; ’’Баі атот’’ - Болить живіт. В таких дітей, як правило, або зовсім не виражена потреба копіювати слова дорослого, або копіювальні можливості обмежуються окремими звуковими словосполученнями. Пасивний словник набагато ширший активного, тому нерідко в оточуючих складається думка, що діти все розуміють, але не можуть виразити своєї думки. Результати дослідження показали, що розуміння мови у цих дітей знижене. Вони правильно розуміють інструкції, які обумовлені знайомою ситуацією (Поклади книжку на стіл, прибери олівці в коробку), а в конфліктній ситуації зразу виникають помилки при їх виконанні (Поклади коробку на олівці, стакан постав на ложку). У дітей відсутня фразова мова, а значить відсутні і граматичні конструкції. Дітям важко показати на картинці: де гриб, а де гриби; хто фарбує ракету, а хто її вже пофарбував. В мові дітей восновному 1-2 складові слова, а інколи кількість складів зменшується до 2-3: (ту - стільчик, дев - двері). Фонематичне сприйняття різко порушене, виникають труднощі навіть при відборі картинок, схожих за назвою, але різних за змістом (лук-люк, лак-рак, бочка-дочка), ці завдання для дітей зовсім незрозумілі.

 

ІІ рівень характеризується початками загальновикористовуваної мови. Діти вміють користуватися простою фразою, володіють (як активно, так і пасивно) більшим словниковим запасом. Вони можуть диференціювати назви предметів, дій, окремих ознак. Діти уміють відповісти на питання, розказати про сім’ю. Наприклад: ’’Тупія Сіма. Іпай сек. Сік ідьот, сек, делева. Соя таєт Сіну а санкам’’ (Наступила зима. Випав сніг. Сніг іде, сніг, дерева. Зоя катає Зіну на санках). Але діти користуються тільки реченнями, які складаються з 2-3, рідко з 4-ох слів. Словниковий запас нижче вікової норми, спостерігається незнання слів (частин тіла - тулуб, плечі, лікоть, шия; тварин та їхніх дитинчат - жираф, осел, черепаха, поросятко, вовченятко; одежу; меблі, професії...). Діти не знають назв кольорів предметів, розмірів, форми тіла. Вони замінюють слова близькими за змістом (суп поливають - замість наливають). Плутаючи падежі форми кажуть їде машину, замість їде на машині; ’’два каси - два олівця’’, ’’дє туі - два стільця’’. Ніга ідіть той - книга лежить на столі, гіб лятєт на дєлєвім - гриб росте під деревом. У дітей порушена вимова м’яких і твердих звуків, шиплячих, свистячих, дзвінких та глухих (пат ніка - п’ять книг, папутька - бабушка). Нерідко дитина промовляючи словаперставляє звуки, слоги (морашки - ромашки, кукика - клубніка, вок - вовк, каф - шкаф). При спеціальному дослідженні таких дітей - спостерігається недостатній розвиток їх сприймання, їх непідготовленість до оволодіння звуковим аналізом та синтезом (вони не вміють вибрати картинку із заданим звуком, визначити перший звук у слові...)

 

ІІІ рівень спостерігаються елементи лексико-граматичного і фонетико-фонематичного недорозвитку. Діти можуть спілкуватися з оточуючими, але тільки в присутності дітей (вихователів), котрі дають пояснення, наприклад: ’’Мамою їздиля асьпак. А потім ходіля, дє лєтька, там зьвана. Потім асьпалькі нє били. Потім посьлі пак’’ (З мамою їздила в зоопарк. А потім ходила, де клітка, там обізьяна. Потім в зоопарку не були. Потім пішли в парк). Вільне спілкування у цих дітей досить уповільнене. Ті звуки, які вони вміють добре вимовляти, в самостійній мові звучать недостатньо чітко. Відбувається заміна одного звука двома чи навіть декількома звуками. Наприклад: (сяпоги - замість сапоги, сюба - замість шуба, сяпля - замість цапля, тотна - замість сосна, дук - замість жук, люта люка - замість рука, палоход паях од - замість пароход). Відбувається нечітке промовляння звука ’’и’’ (щось середнє між і та и), заміна та змішування звуків К, Г, Х, Т, Д..., які в нормі формуються рано (вок гом - вот дом, тот тусяй молято - кот кушал молоко). Відмічаються також помилки в слоговій структурі слів. Правильно повторюючи за логопедом 3-4 складні слова, діти нерідко в самостійній мові викривляють їх, скорочуючи число складів (діти сипили нєвика - замість діти зліпили сніговика). Перестановка і заміна складів і звуків (вожотік - животик, кодовода - сковорода). Словник таких дітей також значно відстає від норми. Не знаючи назв багатьох частин предметів, вони замінюють їх назвою самого предмета (Наприклад вагон - поїздом, манжет - рукавом і т. д.). Нерідко, правильно показуючи на картинках завданні дії, в самостійній мові їх змішують (поливає в катюлю суп - замість наливає). Діти не зрозуміли і не могли показати такі дії, як: вишиває, розпорює, переливає, перелітає. Погано діти розрізняють назви форм предметів, вони не можуть вказати овальні, квадратні, трикутні. Діти часто не розрізняють форми числа, роду. Правильно виконуючи завдання ’’Дай шар’’ або ’’Дай шари’’, діти не достатньо точно розрізняють різницю в закінченнях цих слів при інструкції ’’Дай мені шари, а собі залиш шар’’, не розрізняють ’’Малюй олівцем, і малюй олівець’’.

Категорія: Рівні загального недорозвинення мовлення | Додав: loki (22.11.2018)
Переглядів: 7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2018
    Конструктор сайтів - uCoz